Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

"ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ"

Φρένο.
Γκάζι.
Φρένο.
Γκάζι.

Το μυαλό έχει τον τρόπο του να παίζει.
Το μυαλό έχει τη δύναμη να σε παίζει.
Να σε ορίζει.
Είναι απροσδιόριστο.
Μα σε ορίζει.

Φρένο ή Γκάζι.
Για πες, τί διαλέγεις;

Εγώ δεν διαλέγω.
Με διαλέγει.
Το φρένο και το γκάζι.
Μία το ένα,
Μία το άλλο.

Περιπλανήσεις.
Στο πριν και στο τώρα.
Με ή χωρίς αφορμή.

Η μνήμη κάνει παιχνίδια απόψε.
Κάνει βόλτες γύρω από τον χρόνο.
Με τρέχει.
Μου προβάλλει φωτογραφίες.
Με ελέγχει.
Κι εγώ κάθομαι και παρακολουθώ.
…Τη ζωή μου…
…Την ταινία μου…

Η μνήμη είναι ανθρωπόμορφη απόψε.
Γυναίκα στα λευκά με το πρόσωπο καλά κρυμμένο.
Οι φωτογραφίες διαδέχονται η μία την άλλη.
Εγώ «εδώ»..
Εγώ «εκεί»..
Εγώ «με»…
Εγώ «χωρίς»..
Εγώ..
Εγώ σε όλες...

Πολλές «φωτογραφίες».

Ξεχασμένες οι περισσότερες.
Πουθενά αποτυπωμένες.
Μόνο η μνήμη τις είχε κρατήσει εν αγνοία μου.
Δεν μπορώ να στρέψω αλλού το βλέμμα.
Δεν επιτρέπεται το ανοιγόκλειμα των βλεφάρων.
Είμαι υποχρεωμένη να τις κοιτάζω.
Να θυμηθώ ό,τι ξεχνάω.
Να ξεχάσω ό,τι θυμάμαι.
Να θυμηθώ ότι ενίοτε ξεχνάω…
Ξεχνάω τη μάχη και θυμάμαι την κατάκτηση.
(Γιατί το κάνουμε αυτό...;)

Και δυο λέξεις με περικυκλώνουν.
Δυο λέξεις για το παρόν.
Φρένο-Γκάζι
Γκάζι-Φρένο.

Πώς μπορούν και συνδυάζονται, μου λες;
Πάω να πατήσω γκάζι και πατάω φρένο.
Πάω να πατήσω φρένο και πατάω γκάζι.
Φρένο.
Γκάζι.
Μπροστά.
Πίσω.
Μπερδεύομαι.

Κι άλλες διαδρομές.
«Με συνειρμούς διαβολεμένους».
Λέξεις.
Σαν το μυαλό.
Απροσδιόριστες.
Τις βγάζω απ΄το νου και τις απλώνω.
Οι λέξεις μου.
Προσπαθώ να τις συνδυάσω.
Να βγάλω μια άκρη.
«Φρένο-Γκάζι».
Μόνο αυτό υπάρχει.
Σκόρπιες σκέψεις-σκόρπιες λέξεις.
Σκόρπιοι στίχοι στο μυαλό μου.
Γεμάτο από σκόρπιες λεπτομέρειες.

Ο χρόνος είναι «απτός» απόψε.
Τον «αγγίζω» μέσω των φωτογραφιών.
Στιγμές που κλείστηκαν για πάντα στο νου.
Αποτυπώθηκαν.
Και κλειδώθηκαν.
Έφυγαν απ’ το «τώρα» τους.
Τις βλέπω.
Τις θυμάμαι.
Με θυμάμαι.
Στιγμές.
Στιγμές «συνωμοσίας».
Γιατί «Στη ζωή μου δεν είμαι εγώ ο σεναριογράφος.....Κάποιος άλλος γράφει και τα σχέδιά του είναι απόκρυφα..... ΕΓΩ όμως ΣΚΗΝΟΘΕΤΩ..............»


Καμία στιγμή δε ζει.
Όλες για λίγο αναπνέουν.
Και μας κάνουν να αναπνέουμε.
Μια τόσο απλή και όμορφη διαδοχή.

Στην κόψη…
Τρέχω στην κόψη.
Πατάω γκάζι.
Και μετά φρένο.
Και μετά γκάζι.
Και μετά φρένο.
Παραπατάω.

«Χόρεψε μαζί μου…….…»

Χόρεψε στο ρυθμό του τραγουδιού…

Κι αυτό στην κόψη είναι…

«…Νιώσε μαζί μου τον ρυθμό…»

Εγώ θα χορέψω στο ρυθμό του «θέλω».

«Δεν απαιτώ, το θέλω…»

Γιατί θέλω γκάζι.
Γιατί τα φρένα τα βαρέθηκα.
Γιατί τα φρένα μπαίνουν πάντα συνειδητά.
Ενώ το γκάζι σε διαλέγει πριν το καταλάβεις…

Φρένο.
Γκάζι.
Φρένο.
Γκάζι.

Διάλεξα (;)

ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ

Ήρθαμε ίδια μέρα
με άλλο άστρο
εσύ ψηλά, εγώ πιο κάτω
ή αντίστροφα.
Αυτή τη νύχτα της φωτιάς
όσα στον ύπνο σου ζητάς
τα ξέρω...

Εσύ παράγγειλε ό.τι πιω
κι εγώ πληρώνω
εσύ θα γίνεις με αλκοόλ κι εγώ με σένα
γιατί είναι τώρα ή ποτέ.

Χόρεψε μαζί μου
νιώσε μαζί μου το ρυθμό
δεν απαιτώ, το θέλω.
Χόρεψε μαζί μου
δε σε προστάζω, επιθυμώ
να σ` απαλλάξω απ` το θυμό σου θέλω.

Γύρισα την πλάτη
σ` έναν κόσμο
περιμένουνε πιο πάνω
μου είναι αδιάφορο.
Εγώ στα μέρη που με πας
ό,τι κι αν πουν όλοι για μας
υπάρχω...


Τάνια Τσανακλίδου
στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
album: "Προσωπογραφία"